De Herberg

In elk leven komen situaties voor die op z’n minst uitdagend zijn. Door relatieproblemen, zorgen in het gezin, het overlijden van een geliefde, een (bijna) burn-out of andere oorzaken. Rust en ruimte krijgen om even adem te halen en je te bezinnen? Dat kan bij Bijna Thuis. Soms is ertussenuit alles wat je nodig hebt en krijg je door afstand te nemen een helder(der) zicht op de situatie en ondersteuning die je wellicht nodig hebt.

Stichting Bijna Thuis beschikt over een appartement waar je tijdelijk gebruik van kan maken. Het volledig ingerichte appartement van 100 m2, bestaat uit een woonkamer inclusief keuken, een ruime slaapkamer en een luxe badkamer met toilet. Het appartement is onderdeel van een vrijstaand pand in het centrum van Oud-Alblas met voldoende parkeergelegenheid voor de deur.

Via de coaches die aangesloten zijn bij Stichting Bijna Thuis kun je vrijblijvend een luisterend oor krijgen. Daarbij kun je zicht krijgen op de te ondernemen stappen die voor jou liggen.

Sfeerimpressie

Voorwaarden

Om in aanmerking te komen voor de tijdelijke opvang van Stichting Bijna Thuis, is het belangrijk de volgende voorwaarden in acht te nemen.

• De beschikbaarheid van het appartement is op volgorde van aanmelding en op basis van beschikbaarheid.
  • Het is belangrijk dat je in staat bent om voor jezelf te zorgen, het appartement schoon te houden en te koken.
  • Het is niet toegestaan om, naast de bij ons bekende personen, anderen te laten overnachten.
  • Je komt op gesprek voor een intake, zodat we een helder beeld kunnen krijgen of deze opvang aansluit bij jouw behoefte of nood.
  • Het appartement heeft een herberg functie, wat betekent dat je maximaal 8 weken bij ons zou kunnen verblijven.

Kosten

De kosten voor het appartement zijn €35,- per nacht voor de eerste 5 nachten, dit bedrag is inclusief gas, water & licht en btw. Verblijf je langer dan 5 nachten dan zijn de kosten €850,- per maand (gebaseerd op 1 bewoner) inclusief gas, water en licht. Indien je niet in staat bent om dit bedrag te betalen, geef je dat aan tijdens het intakegesprek.

Aanmelden

Wil je informeren of er plaats is in de tijdelijke opvang? Neem dan contact met ons op door het onderstaande intakeformulier in te vullen. Wij nemen op kort termijn telefonisch contact met je op.

Aanmelden

Sfeerimpressie

Intakeformulier

Velden met een * zijn verplicht

“Fantastisch huis om in te wonen. Alle faciliteiten zijn aanwezig. We hebben er heerlijk gewoond.”

Anoniem
    In het centrum van het rustieke Alblasserwaardse dorp Oud-Alblas is ‘Bijna Thuis’ een aangename plek om even op adem te komen. Het appartement is mooi en eenvoudig van opzet en is van veel gemakken voorzien. In de directe omgeving is de weidse natuur van weilanden en water alomtegenwoordig. Wandelen, fietsen of een bezoekje aan de wereldberoemde molens van Kinderdijk of de historische stad Dordrecht kunnen je verblijf veraangenamen. Bijna Thuis is bedoeld als een time-out voorziening om mensen in een crisisperiode een tijdelijk verblijf te bieden. Weet je van harte welkom als je verlangt naar een noodzakelijke periode van rust en bezinning.
    Arie de Rover, Stichting Gracy's

“Het was voor mij allemaal wat te veel geworden en ik had rust nodig. De bank in het mooie Oud-Alblas is een prachtige herberg. Een heerlijk ruim gemeubileerd en gestoffeerd huis, wat van alle gemakken voorzien is, waar je heerlijk tot rust kan komen. Zeker ook die geweldige regendouche. Die werkte voor mij heel ontspannend. Even een rustig oord om tot rust te komen, dat doet een mens goed.”

Anoniem